kontakt do prezesa KTM 'Husaria'
 
Proszę zapoznawać się z bieżącymi komunikatami publikowanymi u dołu strony!  

Jesienny Włóczykij 2009



Jesienny 2009

"Jesienny Włóczykij 2009" to impreza zaprojektowana dla aktywnego spędzenia czasu w siodłach naszych stalowych rumaków, która pozwoli dostrzec miejsca szczególnie atrakcyjne z uwagi na bogactwo walorów krajoznawczych, przyrodniczych i historycznych. Często, żyjąc w pobliżu oswajamy to sąsiedztwo i nie doceniamy właściwie jego znaczenia. Niniejsza impreza, podobnie do wiosennego Włóczykija jest próbą pokazania naszym Gościom, jak również odkrycia tych skarbów dla nas samych. Bo warto jest uświadomić sobie i pokazać przyjaciołom posiadane bogactwa. To wszystko przyprawia lokalny patriotyzm o dumę i satysfakcję, że prócz znaczenia "mieć" cenimy także wszystko, co kryje słowo "być"...



Informacja
dotycząca Rajdu Motocyklowego
"Jesienny Włóczykij 2009"
Piła - Tuczno 26.09.2009



Zaprosiliśmy wszystkich zainteresowanych motocyklistów, nie wykluczając właścicieli jednośladów o mniejszej pojemności czyli każdego, kto chciał spędzić czas na dobrej zabawie do udziału w rajdzie "Jesienny Włóczykij 2009". Trasa pobiegła po drogach asfaltowych lub utwardzonych z krótkim odcinkiem drogi gruntowej - dla każdego pojazdu!

To kolejna po czerwcowym 'Włóczykiju', lecz podobnie pierwsza w historii regionu impreza na atrakcyjnych i niepowtarzalnych terenach północno-zachodniej wielkopolski oraz Pomorza Zachodniego w tym Drawieńskiego Parku Narodowego. Inspiracją dla jej powstania było także niewątpliwe piękno Pojezierza Wałeckiego oraz historycznych ciekawostek jego okolic.
Energię włożoną w organizację zaczerpnęliśmy z miłych słów, jakich nie szczędzili nam uczestnicy wiosennej imprezy po Krajnie i Dolinie Noteci. Wasz entuzjazm dostarczył motywacji do kolejnego spotkania, choć tym razem przemierzać będziemy zupełnie inne miejsca o charakterystycznym tworzywie historycznym i społecznym.
Znamy te atrakcje oraz ich bogactwo jedynie pobieżnie, zatem podczas tej zabawy chcemy wiedzę o nich wspólnie pogłębić i pokazać rajdowym Gościom przybyłym z daleka i bliska. Gorąco Was zapraszamy, byśmy razem mogli zachwycać się widokami oraz dzielić wrażeniami i poczuciem swobody doznawanymi w gronie przyjaciół!

Mapka trasy Rajdu


Trasa Jesienny 2009 na większej mapie

Ramowy program Rajdu

9:00 - zbiórka motocyklistów na parkingu MOSiR Piła-Piaszczyste
9:00 - 10:00 rejestracja uczestników, wydawanie materiałów rajdowych
10:00 - start do Rajdu z punktu "0"
10:00 - 16:00 przejazd trasą zgodnie z itinerem
16:00 - przyjmowanie uczestników na mecie, do której doprowadzą wskazówki mapy
17:00 - poczęstunek po Rajdzie, w tym gorący posiłek oraz napoje
18:00 - podsumowanie i ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród lub zastosowanie kar cielesnych
19:00 - oficjalne zakończenie imprezy
20:00 i dalej - wspólne biesiadowanie, dyskusje oraz impresje po Rajdzie dla tych, którzy zostaną na terenie obiektu do niedzieli.

Czas przejazdu trasy może ulec skróceniu, jak również przesunąć się mogą następujące po przyjeździe na metę godziny poszczególnych punktów programu. W zależności od przebiegu Rajdu liczymy się z wcześniejszym, jak zaplanowany pojawieniem uczestników na finiszu imprezy. Wszystko będzie zależało od pogody, warunków na drogach oraz zainteresowania, jakim zostaną potraktowane ciekawe miejsca i obiekty.

Przewidzieliśmy nagrody dla najlepszych!

Uczestnicy w ramach indywidualnego wyposażenia proszeni są jedynie o zabranie ze sobą sprawnego kompasu lub busoli, które mogą okazać się potrzebne dla wykonania niektórych zadań oraz sprzętu biwakowego dla tych osób, które zdecydują się na nocleg do następnego dnia. Zastrzegamy sobie niezbędne korekty programu w uzasadnionych okolicznościach, bez wpływu na przebieg Rajdu.

Wjazd to jedyne 30,00 PLN za które Uczestnik otrzyma dokumentację rajdową, blachę, kamizelkę i poczęstunek oraz, być może koszulkę za symboliczną dopłatą. Wszystko zależy od frekwencji i dlatego nie zwlekajcie z rejestracją...

Jak można stwierdzić - ramy czasowe rajdu "Jesienny 2009" są dość obszerne, gdyż nie będziemy nagradzali rekordów prędkości. Na trasie nabiorą znaczenia spostrzegawczość, odrobina wiedzy o regionie, technika i kultura bezpiecznej jazdy, solidarność podczas przejazdu oraz umiejętność nawiązywania kontaktów z lokalnymi społecznościami. Ostatnia kwestia jest bardzo istotna, gdyż obecność licznej grupy motocyklistów, jakiej się spodziewamy może wywołać i na pewno doprowadzi do dużego zainteresowania ideą, uczestnikami i pojazdami. Bądźmy otwarci, życzliwi i pomocni w napotkanych sytuacjach wobec wszystkich osób, a otrzymamy to samo w ramach wzajemności. To również okazja do prezentacji motocyklistów wobec społeczeństwa, nie zawsze pozytywnie nastawionego do popisów i hałaśliwej brawury kierowców jednośladów. Zwracajmy także uwagę, by ewentualne wizyty w miejscach kultu religijnego, objętych lokalnym szacunkiem społeczeństwa albo jego szczególną atencją były traktowane zgodnie z ich charakterem i zasadami kulturalnego współżycia. Stąd wypływa prośba, by w jak najmniejszym stopniu zakłócać miejscowy klimat i zwyczaje. Dotyczy to tak samo okolic, gdzie pozornie nie napotkamy innych osób.

Poniżej przykładowy itiner czyli arkusz nawigacyjny ze wskazówkami odnośnie przejazdu,
jaki otrzymacie podczas rejestracji na miejscu startu:
(kliknij, aby powiększyć...)

Kliknij, by powiększyć!

W odróżnieniu od poprzedniej imprezy motocykliści wyruszą na trasę jedną dla wszystkich, lecz każdy z uczestników będzie indywidualnie opuszczał miejsce startu. Zalecamy i serdecznie namawiamy do zarzucenia jazdy stadem lub grupą i poruszania się solo o własnych siłach. Taka forma przejazdu dostarczy z pewnością więcej satysfakcji i zadowolenia z samodzielności. Nie wyklucza to uzyskania w każdej chwili wsparcia i ewentualnej pomocy od pozostałych. To naprawdę działa, a i tak miejsca wykonywania zadań będą okazją do spotkań w większym gronie, co powinno zadowolić najbardziej stadnych rajdowiczów.

Poszczególne kratki itinera przedstawiające kolejność odcinków do przejechania zawierają wskazówki kierunku jazdy, schematyczny opis układu dróg wraz z symbolicznym otoczeniem oraz dystans od Startu podany w kilometrach i milach. Liczba kilometrów/mil będzie odnosiła się do miejsca 'najazdu', które zawsze znajduje się u dołu okienka. Długość przejechanego odcinka może zostać obliczona, jako różnicą liczb w okienku bieżącym w stosunku do okienka poprzedzającego. Przejazd będzie odbywał się w kolejności narastającej 1, 2, 3 ... W okienkach będą zaznaczone także miejsca do wykonania zadań lub punktów kontrolnych dla potwierdzenia przejazdu.

Do tego celu Uczestnik otrzyma arkusz zadań na trasę, służący do wpisywania rozwiązań, odpowiedzi na pytania lub potwierdzenia z punktów kontroli przejazdu. Przed startem należy obowiązkowo wpisać imię i nazwisko, numer rejestracyjny pojazdu i adres poczty elektronicznej Uczestnika. Będzie podany także awaryjny numer telefonu, którego nie należy nigdy używać dla zawracania głowy Organizatorom, jak tylko w przypadkach koniecznych kiedy rozłożycie ramiona w geście totalnej bezradności.

Ta część dokumentacji jest podstawą do oceny przejazdu oraz określenia miejsca zajętego w rywalizacji. W interesie każdego jest więc troska o prawidłowe i czytelne wypełnienie wszystkich pól, gdyż duplikaty będą wydawane jedynie za sowitą łapówkę. Pod rygorem utraty punktów należy zadbać o umieszczanie wpisów we właściwych miejscach, ze szczególną starannością wobec ewentualnych pieczątek. Organizatorzy rezerwują sobie przywilej do arbitralnego rozstrzygania wszelkich niejasności oraz wątpliwości na własną korzyść!

Wraz z otrzymaniem arkuszy oraz materiałów rajdowych Uczestnik będzie gotowy do startu, czyli zameldowania się w punkcie "0" i podjęcia samodzielnych działań w terenie. Ubezpieczenie od wszelkich niefortunnych przypadków leży w interesie każdego rajdowicza indywidualnie. Dlatego zalecamy wcześniejszą wizytę u dowolnego ubezpieczyciela, gdzie za psie pieniądze kupicie sobie pewność, że strzeżonego nie tylko Pan Bóg strzeże.

Jeśli po imprezie ktokolwiek z Uczestników zechce zatrzymać się na nocleg, to istnieje taka możliwość w obiekcie socjalnym na mecie lub pod własnymi namiotami, gdyż zakładamy ciepłą, złotą "polską jesień". Zainteresowani proszeni są o dużo wcześniejszy kontakt na podane niżej numery telefonów. Miejsca noclegowe w obiekcie socjalnym to wygodna powierzchnia do... rozłożenia karimaty, a więc standard będzie niewyszukany, lecz o niego chodzi najmniej przecież. Niezależnie od tych "luksusów", dostępna będzie toaleta i czysta, bieżąca woda w pobliskim jeziorze. Nie zabezpieczymy, niestety ogólnej gastronomii, a więc głód poza poczęstunkiem zostanie zaspokojony z przywiezionych żelaznych porcji.

Poniżej skalowalna mapka z dojazdem na miejsce startu tzn. leśny parking OTW Piaszczyste. Przy drodze nr 180 prowadzącej obok jeziora Piaszczyste znajduje się tablica informacyjna Ośrodka, który jest zlokalizowany w odległości ok. 100 m. w głąb lasu. Jest ona doskonale widoczna zarówno z kierunku od Trzcianki, jak i od centrum Piły. Dodatkowo zjazd będzie oznakowany białym kierunkowskazem informacyjnym z napisem Rajd Motocyklowy "Jesienny 2009". Uwaga - to zupełnie inne miejsce, niż lokalizacja startu rajdu Włóczykij 2009!

Uwaga!

Przeprowadzenie imprezy będzie zależało od ilości chętnych, którzy dokonają rejestracji za pomocą formularza aktywnego w przewidzianym czasie lub potwierdzą swój udział telefonicznie ew. pocztą elektroniczną. Prosimy zatem o przemyślane decyzje, gdyż poniżej założonej frekwencji Rajd może zostać odwołany. Podobny rozwój przypadków może mieć miejsce, jeśli w dzień startu nieoczekiwanie wystąpią opady deszczu, śniegu lub (nie daj Bóg) śmieci radioaktywnych!

*

Komunikat organizacyjny nr 1 z dn. 16 września

Zainteresowanych udziałem w Rajdzie na orientację Jesienny 2009 informujemy, że rejestracja motocyklistów trwa nieprzerwanie i zakończy się w czwartek 24.09. o północy. Niemniej o godz. 12:00 w środę 16.09. przestajemy rezerwować koszulki dla uczestników. Osoby zarejestrowane do tego czasu, które podały rozmiar mają zapewnionego t-shirta ze ściśle limitowanej serii wykonanej specjalnie na okoliczność Rajdu. Pozostali zarejestrowani wejdą w posiadanie tej cennej pamiątki zgodnie z podanym rozmiarem w kolejności chronologicznej faktu wpisania się na listę uczestników do wyczerpania nakładu. Niezarejestrowani mogą liczyć na pozostałe sztuki, a przewidziane programem gadżety i materiały rajdowe otrzymają, oczywiscie wszyscy!

*

Komunikat organizacyjny nr 2 z dn. 21 września

W efekcie wymiany informacji z Dyrekcją Drawieńskiego Parku Narodowego zwracamy uwagę wszystkim uczestnikom Rajdu, że przejazd przez obszary znajdujące się w administracji DPN jest dozwolony pod warunkiem przestrzegania Regulaminu. W szczególności prosimy nie hałasować nadmiernie oraz ograniczyć postój pojazdów do oznakowanych parkingów lub wskazanych miejsc. Nasza obecność na drogach poblicznych przecinających Park Narodowy została uzgodniona i zaakceptowana pod warunkiem, że nie zboczymy z wytyczonej trasy oraz dochowamy opublikowanych zaleceń. Nie ukrywano przed nami, że motocykliści są mało pożądanymi gośćmi, więc dla dobra wszystkich pokażmy, że jesteśmy wrażliwi i odpowiedzialni choć czasem nieliczni z nas mogą dorabiać złą opinię pozostałym. Postarajmy się dać dobre świadectwo, jako dojrzali turyści w pełni świadomi niepowtarzalnego dobra Przyrody!

*
Informacje poszerzające lub korygujące powyższy komunikat będą niezwłocznie zamieszczane w tym miejscu.
Wątpliwości lub zapytania prosimy kierować na pocztę elektroniczną Husarii:
poczta@husaria.pila.pl
do Wojtka tel. +48502616990
do Mariana tel. +48601778138.






 
 
Napisz do nas: poczta@husaria.pila.pl
 
© Wszelkie prawa zastrzeżone Husaria 2008
Stowarzyszenie KTM 'Husaria' Piła