kontakt do prezesa KTM 'Husaria'
 
     

Włóczykij 2011


Za zgodą Maćka i drugiego Wojtka dedykuję całą pracę włożoną w ten Rajd osobom Niny Kozak i śp. Józka Kozaka. To Oni otworzyli moje oczy na cudowną Wielkopolskę, nauczyli nawigacji i poznali ze wspaniałymi ludźmi podczas niezapomnianych Mustangów. Dziękuję Wam kochani...



wloczykij 2011

"Włoczykij 2011" to kolejna impreza zaprojektowana dla aktywnego spędzenia czasu w siodłach motocykli. W swoich założeniach ma ogniskować uwagę uczestników na miejscach szczególnie atrakcyjnych bogactwem walorów krajoznawczych, przyrodniczych i historycznych. Żyjąc w pobliżu, często oswajamy to sąsiedztwo i nie doceniamy jego znaczenia. Bieżąca impreza jest podobna do poprzednich rajdów na orientację. Różni ją wyraźny wątek historyczny poświęcony skromnym zabytkom północnej wielkopolski oraz akcentowi cysterskiemu. Pokonując kolejne kilometry trasy, wiele razy skrzyżujemy drogę z zachowanymi obiektami i pamiątkami z przeszłości, która zostawiła wyraźne piętno na teraźniejszości. Odkryjemy dowody patriotyzmu i postaw oznaczonych zawołaniem "Bóg, Honor, Ojczyzna!"
Postaramy się przypomnieć niektóre sylwetki zapisane w historii i świadomości pokoleń. Poza tym wszystkim spróbujemy się dobrze zabawić w atmosferze życzliwej i radosnej rywalizacji nie o to, kto lepszy, ale kto więcej da innym dla dobrej atmosfery i bezpiecznej jazdy. Czy się uda, sprawdzimy to sami poznając historię i współczesność oraz nasze możliwości...



Informacja
dotycząca Rajdu Motocyklowego
Włóczykij 2011 - "Teatr to dziwny, teatr jedyny..."
Pałuki 25.06.2011


Zaprosiliśmy wszystkich zainteresowanych motocyklistów, nie wykluczając właścicieli wynalazków o mniejszej pojemności czyli każdego, kto chciał spędzić wyjazd na dobrej zabawie do udziału w rajdzie "Włóczykij 2011". W szranki o Włóczytłoki stanęła nawet 4 osobowa załoga samochodowa!
Trasa została wytyczona po drogach asfaltowych lub utwardzonych z nielicznymi i krótkimi odcinkami dróg gruntowych, gdzie przejedzie każdy! Zapisów na rajd uczestnicy dokonywali na specjalnie zaprojektowanym formularzu rejestracyjnym dostępnym do dnia poprzedzającego start oraz w ostatniej chwili w sobotnie przedpołudnie na Płotkach.


Po rajdach na orientację Włóczykij z lat ubiegłych, to znów prawdopodobnie pierwsza w historii regionu impreza motocyklowa w poprzek północnej Wielkopolski ze szczególnym uwzględnieniem historyczno-etnograficznych Pałuk. Inspiracją dla powstania Rajdu była, jak zwykle fascynacja historią w tym obecnością zakonu Cystersów, postaciami oraz krajobrazami czyli niewątpliwe piękno i bujna przeszłość regionu.
Jak dotychczas zaczerpnęliśmy energię z entuzjazmu uczestników poprzednich edycji i ciepłych słów, jakich nie szczędzono nam w trakcie rajdów, a także po ich zakończeniu. Takie wsparcie dostarczyło motywacji do kolejnego spotkania, choć tym razem przemierzać będziemy odmienne miejsca o własnym, specyficznym tworzywie społeczno-historycznym.
Znamy te atrakcje oraz ich bogactwo jedynie pobieżnie i dlatego wspólnie chcemy poznać je lepiej, a za pośrednictwem Gości przybyłych z daleka i bliska popularyzować w możliwie najszerszy sposób.
Gorąco zapraszamy do zabawy, w której zachwyt zagra wespół z refleksją, a może nawet wzruszeniem nie ujmując nic z radosnego poczucia swobody doznawanej w gronie przyjaciół połączonych jedną pasją!

Program Rajdu przedstawia się następująco:
9:00 - zbiórka motocyklistów na parkingu ośrodka wypoczynkowego MOSiR Piła-Płotki
9:00 - 10:00 rejestracja uczestników, wydawanie materiałów rajdowych
10:00 - start do Rajdu z punktu "0"
10:00 - 16:00 przejazd trasą zgodnie z itinerem
16:00 - przyjmowanie uczestników na mecie, do której doprowadzą wskazówki mapy
17:00 - poczęstunek po Rajdzie, w tym gorący posiłek oraz napoje
19:00 - podsumowanie i ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród lub zastosowanie kar cielesnych
20:00 - oficjalne zakończenie imprezy
21:00 i dalej - wspólne biesiadowanie, dyskusje oraz impresje po Rajdzie dla tych, którzy zostaną do niedzieli.

Czas przejazdu trasy może ulegać drobnym zmianom, jak również przesunąć się mogą nieznacznie po przyjeździe poszczególne punkty programu. W zależności od przebiegu Rajdu liczymy się ze zmiennym wobec zaplanowanego, pojawieniem uczestników na finiszu. Wszystko będzie zależało od pogody, warunków na drogach oraz zainteresowania, jakim zostaną potraktowane ciekawe miejsca i obiekty na trasie.

Przewidzieliśmy nagrody dla najlepszych - Włóczytłoki!

Uczestnicy w ramach indywidualnego wyposażenia proszeni są jedynie o zabranie ze sobą sprawnego kompasu lub busoli oraz latarki. Będą prawdopodobnie niezbędne przy wykonanywaniu niektórych zadań podobnie, jak przydatne okażą się namioty i śpiwory dla osób zdecydowanych na nocleg do następnego dnia. Zastrzegamy sobie niezbędne korekty programu w uzasadnionych okolicznościach, bez wpływu na przebieg Rajdu.

Wjazd to jedyne 35,00 PLN za które Uczestnik otrzyma dokumentację, znaczek (blachę), kamizelkę i poczęstunek oraz koszulkę rajdową przecudnej urody. Pasażer poniesie wydatek w wysokości 25,00 PLN z koszulką włącznie, zachowując wszystkie przywileje rajdowicza. Prowadziliśmy rozmowy ze sponsorami zmierzające do cięcia kosztów, więc ostateczne wpisowe jest, jak wyżej. Organizacja Rajdu i jego budżet zależą od frekwencji i dlatego nie zwlekajcie z rejestracją tym bardziej, że ilość miejsc jest ograniczona...

Jak można stwierdzić - ramy czasowe rajdu "Włóczykij 2011" są obszerne, gdyż nie będziemy nagradzali rekordów prędkości. Na trasie nabiorą znaczenia spostrzegawczość, odrobina wiedzy o regionie, technika i kultura bezpiecznej jazdy, solidarność podczas przejazdu oraz umiejętność nawiązywania kontaktów z lokalnymi społecznościami. Ostatnia kwestia jest bardzo istotna, gdyż obecność licznej grupy motocyklistów, jakiej się spodziewamy może wywołać i na pewno doprowadzi do dużego zainteresowania ideą, uczestnikami i pojazdami. Bądźmy otwarci, życzliwi i pomocni w napotkanych sytuacjach wobec wszystkich osób, a otrzymamy to samo w ramach wzajemności. To również okazja do prezentacji motocyklistów wobec społeczeństwa, nie zawsze pozytywnie nastawionego do popisów i hałaśliwej brawury niektórych kierowców jednośladów. Zwracajmy także uwagę, by ewentualne wizyty w miejscach kultu religijnego, objętych lokalnym szacunkiem społeczeństwa albo jego szczególną troską były traktowane zgodnie z ich charakterem i zasadami kulturalnego współżycia. Stąd wypływa prośba, by w jak najmniejszym stopniu zakłócać miejscowy klimat i zwyczaje. Dotyczy to tak samo okolic, gdzie pozornie nie napotkamy żadnych osób.

Poniżej przykładowy itiner czyli arkusz nawigacyjny ze wskazówkami odnośnie przejazdu,
jaki otrzymacie podczas rejestracji na miejscu startu:
(kliknij, aby powiększyć...)

Kliknij, by powiększyć!

Motocykliści wyruszą na trasę jedną dla wszystkich, lecz każdy z uczestników będzie indywidualnie opuszczał miejsce startu. Zalecamy i ponownie serdecznie namawiamy do zarzucenia jazdy stadem lub grupą i poruszania się solo o własnych siłach. Taka forma przejazdu dostarczy z pewnością więcej satysfakcji i zadowolenia z samodzielności. Nie wyklucza to uzyskania w każdej chwili wsparcia i ewentualnej pomocy od pozostałych. To naprawdę działa, a i tak miejsca wykonywania zadań będą okazją do spotkań w większym gronie, co powinno zadowolić najbardziej stadnych rajdowiczów.

Poszczególne kratki itinera przedstawiające kolejność odcinków do przejechania zawierają wskazówki kierunku jazdy, schematyczny opis układu dróg wraz z symbolicznym otoczeniem oraz dystans od Startu podany w kilometrach i milach. Liczba kilometrów/mil będzie odnosiła się do miejsca 'najazdu', które zawsze znajduje się u dołu okienka. Długość przejechanego odcinka może zostać obliczona, jako różnicą liczb w okienku bieżącym w stosunku do okienka poprzedzającego. Przejazd będzie odbywał się w kolejności narastającej 1, 2, 3 ... W okienkach będą zaznaczone także miejsca do wykonania zadań lub punktów kontrolnych (PKP) dla potwierdzenia przejazdu.

Do tego celu Uczestnik otrzyma arkusz zadań na trasę, służący do wpisywania rozwiązań, odpowiedzi na pytania lub potwierdzenia z punktów kontroli przejazdu. Przed startem należy obowiązkowo wpisać imię i nazwisko z numerem telefonu własnego oraz osoby do awaryjnego kontaktu, i numer rejestracyjny pojazdu. Brak któregokolwiek z danych osobowych wymienionych wyżej może być podstawą do naliczenia punktów karnych lub dyskwalifikacji uczestnika. Będzie podany także numer telefonu Organizatorów, którego nie należy nigdy używać dla zawracania głowy, lecz jedynie w przypadkach koniecznych, kiedy rozłożycie ramiona w geście totalnej bezradności.

Ta część dokumentacji jest podstawą do oceny przejazdu oraz określenia miejsca zajętego w rywalizacji. W interesie każdego jest troska o prawidłowe i czytelne wypełnienie wszystkich pól, gdyż duplikaty będą wydawane jedynie za sowitą łapówkę. Pod rygorem utraty punktów należy zadbać o umieszczanie wpisów we właściwych miejscach, ze szczególną starannością wobec ewentualnych pieczątek. Organizatorzy rezerwują sobie przywilej do arbitralnego rozstrzygania wszelkich niejasności oraz wątpliwości na własną korzyść!

Wraz z otrzymaniem arkuszy oraz materiałów rajdowych Uczestnik będzie gotowy do startu, czyli zameldowania się w punkcie "0" i podjęcia samodzielnych działań w terenie. W celu poprawy bezpieczeństwa motocyklistów zarówno kierowca, jak pasażer zostaną wyposażeni w jaskrawe kamizelki zwiększające percepcję poruszającego sie motocykla wobec innych uczestników ruchu drogowego.
Dla porządku i spokojnego sumienia należy jeszcze nadmienić, że wszyscy biorący udział w Rajdzie robią to na własną odpowiedzialność, a szczególnie wobec możliwych szkód i nieszczęśliwych wypadków. Dotyczy to jednakowo osób dorosłych w świetle prawa, jak niepełnoletnich za zgodą rodziców lub opiekunów. Ubezpieczenie od wszelkich niefortunnych przypadków leży indywidualnie w interesie każdego rajdowicza. Dlatego zalecamy wcześniejszą wizytę u dowolnego ubezpieczyciela, gdzie za psie pieniądze kupicie sobie pewność strzeżonego nie tylko przez Pana Boga.

Jeśli po imprezie ktokolwiek z Uczestników zechce zatrzymać się na nocleg, to istnieje taka możliwość w murowanym obiekcie na finiszu lub pod namiotami. Zainteresowani proszeni są o dużo wcześniejszy kontakt na podane niżej numery telefonów. Niezależnie od tych "luksusów" rajdu turystycznego, dostępna będzie toaleta i czysta, bieżąca woda. Prócz poczęstunku na mecie i tego co na rano zostanie, nie zabezpieczymy żadnej wystawnej gastronomii. Bądźcie więc przygotowani na zaspokojenie głodu poza poczęstunkiem jedynie przez skromne menu lub przywiezione żelazne porcje.

Mapka trasy Rajdu


Pokaż trasę Włóczykija 2011 na większej mapie

Uwaga!

Przeprowadzenie imprezy będzie zależało od ilości chętnych, którzy dokonają rejestracji za pomocą formularza elektronicznego lub potwierdzą swój udział telefonicznie ew. pocztą elektroniczną. Prosimy zatem o przemyślane decyzje, gdyż poniżej założonej frekwencji Rajd może zostać odwołany. Podobny rozwój przypadków może mieć miejsce, jeśli w dzień startu nieoczekiwanie wystąpią obfite opady atmosferyczne lub np. najazd zaspanych świstaków z Podhala!

*

Konkurs fotograficzny


Integralną częścią Rajdu Włóczykij 2011, a jednocześnie jego pokłosiem będzie ponownie konkurs fotograficzny obrazujący ślady, jakie pozostawi w świadomości Uczestników. Do współudziału zaproszono instytucje samorządowe i kulturalne regionu, a honorowemu Jury przewodniczyć będzie artysta fotografik Wojciech Beszterda, członek Rady Artystycznej Związku Polskich Artystów Fotografików. Niepowodzenie zeszłorocznego konkursu miało źródło głównie w braku wystarczającej ilości dobrych technicznie prac. Swoje fotografie udostępniły zaledwie cztery osoby, stąd trudno było wybrać reprezentatywny portfel fotogramów. Dlatego znów apelujemy, byście przygotowali po kilkanaście dobrych technicznie ujęć, a przyczynimy się do atrakcyjnej dokumentacji naszej wspólnej inicjatywy. W ramach profesjonalnej oprawy konkursu przewidzieliśmy wystawę zdjęć oraz nagrody za pierwsze miejsca i godziwe uhonorowanie pozostałych prac.

Uczestnictwo w konkursie nie jest bezwzględnie zależne od rywalizacji podczas Rajdu. Do oceny dopuszczone będą prace osób, które przemierzą trasę zgodnie z itinerem w dowolnym czasie, aczkolwiek ograniczonym przez Regulamin. Można będzie wykorzystać każdy środek lokomocji, również spacer pieszo pod warunkiem wykorzystania materiałów rajdowych wraz z wypełnieniem arkusza zadań! Materiały dostępne będą bezpłatnie na starcie w MOSiR, u Organizatora do osobistego odbioru w późniejszym czasie lub w formie przygotowanej do wydruku na stronie internetowej Husarii po zakończeniu Rajdu.

Zamieszczamy szczegółowy Regulamin Konkursu, a jego proste zasady wyznacza kilka zdań regulujących obiektywny finał wraz z oceną. Nie będziemy podkreślali zalet takiego przedsięwzięcia i jego aspektów emocjonalnych, jak również roli dla bieżącej historii tworzonej naszym wspólnym wysiłkiem. To bezprecedensowe wydarzenie, którego ślady mają szansę zapisać się na dłużej w społecznej świadomości regionu. Dlatego nalegamy, by uwzględnić dokumentowanie fotografią nie tylko pod kątem samego uczestnictwa, jazdy i koleżeńskiego spotkania. To również rodzaj refleksji wobec milczącego otoczenia, które zabiega o świadectwo uznania lub choćby wspomnienie...

*

Organizatorzy

Nie czekając na lepszą okazję, w przeddzień Rajdu ujawniamy autorów spisków i knowań, których celem będą uczestnicy Rajdu. Jakiekolwiek podobieństwo poniższych postaci do kogokolwiek lub czegokolwiek jest niezamierzone. Wizerunki gałganów zostały zamieszczone, by wiadomym było na kim należy psy powiesić w przypadku niepowodzeń, plagi surykatek lub powodzi na trasie. Oto oni:

    

Wojtek                                       Maciej                                       Wojtek




Komunikat 1
16.05.2011

Informujemy, że od 23.05.2011 uczestnicy, którzy wysłali zgłoszenie i są uwidocznieni na liście mogą otrzymywać na podany adres poczty elektronicznej przesyłki z prośbą o potwierdzenie dokonanych rejestracji. Ma to usprawnić procedury weryfikacji zapisów i stworzyć bieżącą bazę dla logistycznej strony imprezy. Brak potwierdzenia może być powodem skreślenia z listy zarejestrowanych uczestników Rajdu.

Komunikat 2
17.05.2011

1. Wjazdowe przyjmowane będzie na starcie Rajdu.
2. Pasażera trzeba też zarejestrować prócz danych wpisując 'pasażer' w polu 'motocykl'
3. Numeracja poszczególnych uczestników może się zmienić w trakcie dopisywania pasażerów do wcześniejszej rejestracji.
4. Zamówienie koszulki nie obliguje do jej odebrania i zapłacenia. Oczywiście chcielibyśmy, żeby wszystkie gadżety znalazły właścicieli, ale nie wydaje się nam etyczne przerzucanie ryzyka na uczestników. Zamówione i nieodebrane koszulki prześlemy na życzenie pocztą, po dokonaniu stosownej wpłaty, którą skalkulujemy po Rajdzie.

Mamy potwierdzenie noclegu w godziwych warunkach i za symboliczną opłatą 20,00-30,00 PLN za łóżko w zależności od standardu. Formalności będzie można załatwić na mecie bez rezerwacji, gdyż miejsc starczy dla wszystkich chętnych. Jednak kto będzie chciał, może rozbić namiot na równej i wystrzyżonej trawce i zakosztować prawdziwego biwakowania. Będzie też możliwość noclegu ze skromnym niedzielnym śniadaniem!

Komunikat 3
15.06.2011

Zamknęliśmy w dniu dzisiejszym możliwość zamawiania konkretnego rozmiaru rajdowej koszulki przecudnej urody. Wynika to z cyklu produkcyjnego u wykonawcy, gdzie zostało złożone zamówienie na określoną liczbę koszulek określoną podczas rejestracji uczestników. Oczywiście powiększyliśmy zlecenie o przewidywane rozmiary i jesteśmy pewni, że dla nikogo nie zabraknie. Niemniej zapas jest zabezpieczony 'na oko' stąd nasze wielokrotne apele o wczesną rejestrację, by komuś nie trafiło się np. XXL przy wzroście 160 cm!
Rejestracja na Rajd trwa w dalszym ciągu, aż do sobotniego ranka 25.06. i z radością powitamy kolejnych uczestników rejestrujących się na starcie.

Komunikat 4
16.06.2011

A teraz informacja o noclegach na Włóczykiju 2011! W miejscu startu, czyli w Pile na terenie ośrodka MOSiR Płotki są dostępne miejsca noclegowe w cenach od 20,00 PLN za jedną rezerwacją pod nr tel. 67-212 26 99.
W tym samym miejscu, lecz za płotem noclegi o lepszym standardzie w cenie 80,00 PLN (z możliwością dokupienia śniadania w cenie 20,00 PLN) w ośrodku Geovita nr tel. 67-212 22 29.
Nieco dalej, bo ok. 10 km od miejsca startu w zajeździe Flanka noclegi w cenie 80,00 PLN tel. 67-283 80 64.
W okolicach mety w obiekcie OHP Próchnowo można rezerwować tel. 67-283 58 55.
Inne możliwości znajdziecie w Internecie dalej lub bliżej o różnym standardzie, dlatego obejdzie się bez sugestii i liczymy na Waszą inicjatywę!

Komunikat 5
23.06.2011

Możemy już ujawnić motto bieżącego Włóczykija, które brzmi:
"Teatr to dziwny, teatr jedyny..."
Jest to oczywiście cytat z utworu Marka Grechuty pt. Tango Anawa. Skąd takie motto? Ano, przecież wszystko może się zdarzyć, wszystko jest możliwe i żeby tego doznać wystarczy wytężyć i nastroić wrażliwość! Tylko tyle i aż tyle...

Z pozostałych komunikatów skalkulowaliśmy już finalnie koszty uczestnictwa i wyszło, jak w ubiegłym roku, tzn. pojedynczy uczestnik lub kierowca wniesie wpisowe w wysokości 35,00 PLN, a pasażer 25,00 PLN. Impreza jest organizowana na zasadach non profit i bilansuje się w zestawieniu wydatków i kosztów. Sami nie wiemy czy to dużo czy mało, ale jednego jesteśmy pewni, że Włóczykija robią przyjaciele dla przyjaciół i mamy nadzieję, że taki klimat będzie towarzyszył wszystkim rajdowiczom od początku do samego końca, cokolwiek słowo 'koniec' oznacza.

*

Oczekujcie w tym miejscu kolejnych komunikatów i bieżących informacji

*

Informacje poszerzające lub korygujące powyższy materiał będą niezwłocznie zamieszczane w tym miejscu.
Wątpliwości lub zapytania prosimy kierować na pocztę elektroniczną Husarii:
poczta@husaria.pila.pl
do Wojtka tel. +48 502616990
do Mariana tel. +48 601778138




 
 
Napisz do nas: poczta@husaria.pila.pl
 
© Wszelkie prawa zastrzeżone Husaria 2008
Stowarzyszenie KTM 'Husaria' Piła