kontakt do prezesa KTM 'Husaria'
 
     

Włóczykij 2012


Włóczykij 2012

Włóczykij 2012 jest imprezą zaprojektowaną dla aktywnego spędzenia czasu w siodłach motocykli. W swoich założeniach ma ogniskować uwagę uczestników na miejscach szczególnie atrakcyjnych bogactwem walorów krajoznawczych, przyrodniczych i historycznych. Żyjąc w pobliżu, często oswajamy to sąsiedztwo i nie doceniamy jego znaczenia. Tegoroczna impreza będzie zapewne podobna do poprzednich rajdów na orientację. Różnić ją będzie odmienny wątek historyczny poświęcony niezmiennie skromnym zabytkom północnej Wielkopolski i Pomorza oraz akcentowi położonemu na mnogość żołnierskich buciorów, jakie odcisnęły ślady w tej ziemii. Pokonując kolejne kilometry trasy, wiele razy skrzyżujemy drogę z zachowanymi obiektami i pamiątkami z przeszłości, która zostawiła wyraźne piętno na teraźniejszości. Odkryjemy dowody bezprzykładnego poświęcenia, jak również zamyślimy w refleksji nad bezsensem wojny...
Postaramy się przypomnieć niektóre sylwetki zapisane na kartach książek i świadomości pokoleń. Poza tym wszystkim spróbujemy się dobrze zabawić w atmosferze życzliwej i radosnej rywalizacji nie o to kto lepszy, ale kto więcej da innym dla dobrej atmosfery i bezpiecznej jazdy. Czy się uda, sprawdzimy to sami poznając historię i współczesność oraz nasze możliwości...



Informacja
dotycząca Rajdu Motocyklowego Włóczykij 2012
8 wrzesień 2012


Zaprosiliśmy wszystkich zainteresowanych motocyklistów, nie wykluczając właścicieli 'wynalazków' o mniejszej pojemności czyli każdego, kto chciał spędzić wyjazd na dobrej zabawie do udziału w rajdzie Włóczykij 2012.

Trasa została wytyczona po drogach asfaltowych lub utwardzonych z nielicznymi i krótkimi odcinkami dróg gruntowych, gdzie przejechać mógł każdy (no, prawie)! W szranki o laury zwycięstwa stanęły także załogi samochodowe po uprzednim omówieniu warunków udziału, gdyż z definicji Włóczykij jest rajdem motocyklowym!


Należało przyjąć do wiadomości, że bezcenne Włóczytłoki zostały zarezerwowane tylko dla załóg jednośladów, których kierowcy w oznaczonym terminie dokonali przedpłaty wpisowego rejestrując się poprzez formularz elektroniczny. Pozostali musieli zadowolić się satysfakcją z udziału i ewentualnie nagrodami o mniejszym prestiżu!

Ponieważ zdobyliśmy zaszczytne wyróżnienie w plebiscycie Wielkie Odkrywanie Wielkopolski 2010, postanowiliśmy kolejnym laureatom przyznawać puchary Odkrywcy Północnej Wielkopolski ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Pile. Decyzją kapituły Rajdu, puchary były wręczane niezależnie od kategorii udziału, więc nagrodę zdobyć mógł każdy z tej listy uczestników!

Uwaga!

Zgłoszenie zostanie zarejestrowane dopiero po dokonaniu wpłaty w wysokości 40,00 PLN od kierowcy i 30,00 PLN od pasażera. Tym samym udział w Rajdzie z pełnią przywilejów jest uzależniony od poniesienia kosztów uczestnictwa przed rozpoczęciem imprezy. Nazwisko uczestnika pojawi się na liście zarejestrowanych dopiero po zaksięgowaniu wpłaty. To uwaga dla osób, które będą chciały skorzystać z pełnego pakietu, w tym również nagród w postaci Włóczytłoków nie mówiąc o okazjonalnych koszulkach i innych drobiazgach. Oczywiście na imprezę może trafić każdy chętny i dokonać rejestracji przez formularz lub na miejscu startu, jednak nie gwarantujemy rajdowych fantów poza dokumentacją i satysfakcją z udziału w kategorii open. W tym przypadku wydanie dokumentacji rajdowej będzie bezpłatne, a uczestnik poniesie jedynie koszty koszulki chroniącej arkusz zadań w symbolicznej wysokości, jednak nie mniejszej od 20,00 PLN tak samo dla kierowcy i pasażera. Do kategorii open zaliczeni zostaną uczestnicy, którzy dokonali rejestracji bez opłaty wpisowego z możliwością wpłacenia na miejscu startu. Prosimy o zarejestrowanie każdego uczestnika, bez względu na dokonanie opłaty w formularzu rejestracyjnym otwartym do północy 7.09.2012. Pasażera rejestrujemy wpisując słowo 'pasażer' do pola 'Motocykl'.

Zapisów uczestnicy dokonywać będą, jak zwykle na specjalnie zaprojektowanym formularzu rejestracyjnym dostępnym od połowy lipca br. Istotną zmianą będzie konieczność zadatkowania wpisowego w pełnej wysokości, jeśli uczestnik zażyczy sobie otrzymać pełen zestaw akcesoriów rajdowych tzn. koszulkę z niepowtarzalnym nadrukiem, takąż smycz i znaczek rajdowy oraz wszelkie materiały i dokumentację.
Decyzja o zmianie w opłacie wpisowego została podjęta po dużej ilości rezygnacji w roku ubiegłym bez ponoszenia konsekwencji przez tych uczestników, którzy beztrosko przerzucili je na barki Organizatorów. Jak wspominaliśmy wielokrotnie, nasze Rajdy organizują przyjaciele dla przyjaciół i bardzo chcemy, żeby nic tej atmosfery nie zakłóciło...

Po rajdach na orientację Włóczykij z lat ubiegłych, to znów prawdopodobnie tematycznie pierwsza w historii regionu impreza motocyklowa po północnej Wielkopolsce ze szczególnym uwzględnieniem wybranych wątków historii najnowszej. Inspiracją dla Rajdu była, jak zwykle fascynacja przeszłością, postaciami oraz krajobrazami czyli niewątpliwe piękno i bujna historia regionu.
Jak dotychczas, chcemy czerpać energię z entuzjazmu uczestników wszystkich edycji i ciepłych słów, jakich nie szczędzono nam w trakcie i po zakończeniu rajdów. Takie wsparcie dostarczało motywacji do kolejnego spotkania, choć tym razem mamy przemierzać odmienne miejsca o własnym, specyficznym tworzywie społeczno-historycznym.
Znamy te atrakcje oraz ich bogactwo jedynie pobieżnie i dlatego wspólnie chcemy poznać je lepiej, a za pośrednictwem Gości przybyłych z daleka i bliska popularyzować w możliwie najszerszy sposób.
Gorąco zapraszamy do zabawy, w której zachwyt zagra wespół z refleksją, nie ujmując nic z radosnego poczucia swobody doznawanej w gronie przyjaciół połączonych jedną pasją!

Mapka trasy Rajdu


Pokaż trasę Włóczykija 2012 na większej mapie

Ramowy program Rajdu

9:00 - zbiórka motocyklistów
9:00 - 10:00 rejestracja uczestników, wydawanie materiałów rajdowych
10:00 - start do Rajdu z punktu "0"
10:00 - 16:00 przejazd trasą zgodnie z itinerem
16:00 - przyjmowanie uczestników na mecie, do której doprowadzą wskazówki mapy
16:00 - poczęstunek po Rajdzie, w tym gorący posiłek oraz napoje
17:00 - podsumowanie i ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród lub zastosowanie kar cielesnych
18:00 - oficjalne zakończenie imprezy

Czas przejazdu trasy może ulec drobnym zmianom, jak również przesunąć się mogą nieznacznie po przyjeździe poszczególne punkty programu. W zależności od przebiegu Rajdu liczymy się ze zmiennym wobec zaplanowanego, pojawieniem uczestników na finiszu. Wszystko będzie zależało od pogody, warunków na drogach oraz zainteresowania, jakim zostaną potraktowane miejsca i obiekty na trasie.

Nagrodami dla najlepszych tego roku będą tylko Włóczytłoki!

Uczestnicy w ramach indywidualnego wyposażenia będą proszeni jedynie o zabranie ze sobą sprawnego kompasu lub busoli oraz zapalniczki i latarki. Będą prawdopodobnie niezbędne przy wykonanywaniu niektórych zadań podobnie, jak przydatne okażą się namioty i śpiwory dla osób zdecydowanych na nocleg do następnego dnia. Zastrzegamy sobie niezbędne korekty programu w uzasadnionych okolicznościach, bez wpływu na przebieg Rajdu.

Jak zwykle ramy czasowe Rajdu będą obszerne, gdyż nie będziemy nagradzali rekordów prędkości. Jednak czas wrześniowy z krótszym dniem narzuci nam większą dyscyplinę i nieco krótszy przejazd. Na trasie nabiorą znaczenia spostrzegawczość, odrobina wiedzy o regionie, technika i kultura bezpiecznej jazdy, solidarność podczas przejazdu oraz umiejętność nawiązywania kontaktów z lokalnymi społecznościami. Ostatnia kwestia jest bardzo istotna, gdyż obecność licznej grupy motocyklistów, jakiej się spodziewamy może wywołać i na pewno doprowadzi do dużego zainteresowania ideą, uczestnikami i pojazdami. Bądźmy otwarci, życzliwi i pomocni w napotkanych sytuacjach wobec wszystkich osób, a otrzymamy to samo w ramach wzajemności. To również okazja do prezentacji motocyklistów wobec społeczeństwa, nie zawsze pozytywnie nastawionego do popisów i hałaśliwej brawury niektórych kierowców jednośladów. Zwracajmy także uwagę, by ewentualne wizyty w miejscach kultu religijnego, objętych lokalnym szacunkiem społeczeństwa albo jego szczególną troską były traktowane zgodnie z ich charakterem i zasadami kulturalnego współżycia. Stąd wypływa prośba, by w jak najmniejszym stopniu zakłócać miejscowy klimat i zwyczaje. Dotyczy to tak samo okolic, gdzie pozornie nie napotkamy żadnych osób.

Poniżej przykładowy itiner czyli arkusz nawigacyjny ze wskazówkami odnośnie przejazdu,
jaki otrzymacie podczas rejestracji na miejscu startu:
(kliknij, aby powiększyć...)

Kliknij, by powiększyć!

Motocykliści wyruszą na trasę jedną dla wszystkich lecz chcielibyśmy, by każdy z uczestników indywidualnie opuszczał miejsce startu. Zalecamy i ponownie serdecznie namawiamy do zarzucenia jazdy stadem lub grupą i poruszania się solo o własnych siłach. Taka forma przejazdu dostarczy z pewnością więcej satysfakcji i zadowolenia z samodzielności. Nie wyklucza to uzyskania w każdej chwili wsparcia i ewentualnej pomocy od pozostałych. To naprawdę działa, a i tak miejsca wykonywania zadań będą okazją do spotkań w większym gronie, co powinno zadowolić najbardziej stadnych rajdowiczów.

Poszczególne kratki itinera przedstawiające kolejność odcinków do przejechania zawierają wskazówki kierunku jazdy, schematyczny opis układu dróg wraz z symbolicznym otoczeniem oraz dystans od Startu podany w kilometrach i milach. Liczba kilometrów/mil będzie odnosiła się do miejsca 'najazdu', które zawsze znajduje się u dołu okienka. Długość przejechanego odcinka może zostać obliczona, jako różnicą liczb w okienku bieżącym w stosunku do okienka poprzedzającego. Przejazd będzie odbywał się w kolejności narastającej 1, 2, 3 ... W okienkach będą zaznaczone także miejsca do wykonania zadań lub punktów kontrolnych (PKP) dla potwierdzenia przejazdu.

Do tego celu Uczestnik otrzyma arkusz zadań na trasę, służący do wpisywania rozwiązań, odpowiedzi na pytania lub potwierdzenia z punktów kontroli przejazdu. Przed startem należy obowiązkowo wpisać imię i nazwisko z numerem telefonu własnego oraz osoby do awaryjnego kontaktu, i numer rejestracyjny pojazdu. Brak któregokolwiek z danych osobowych wymienionych wyżej może być podstawą do naliczenia punktów karnych lub dyskwalifikacji uczestnika. Będzie podany także numer telefonu Organizatorów, którego nie należy nigdy używać dla zawracania głowy, lecz jedynie w przypadkach koniecznych, kiedy rozłożycie ramiona w geście totalnej bezradności.

Ta część dokumentacji jest podstawą do oceny przejazdu oraz określenia miejsca zajętego w rywalizacji. W interesie każdego jest troska o prawidłowe i czytelne wypełnienie wszystkich pól, gdyż duplikaty będą wydawane jedynie za sowitą łapówkę. Pod rygorem utraty punktów należy zadbać o umieszczanie wpisów we właściwych miejscach, ze szczególną starannością wobec ewentualnych pieczątek. Organizatorzy rezerwują sobie przywilej do arbitralnego rozstrzygania wszelkich niejasności oraz wątpliwości na własną korzyść!

Wraz z otrzymaniem arkuszy oraz materiałów rajdowych Uczestnik będzie gotowy do startu, czyli zameldowania się w punkcie "0" i podjęcia samodzielnych działań w terenie. W celu poprawy bezpieczeństwa motocyklistów zarówno kierowca, jak pasażer zostaną wyposażeni w jaskrawe kamizelki zwiększające percepcję poruszającego sie motocykla wobec innych uczestników ruchu drogowego.
Dla porządku i spokojnego sumienia należy jeszcze nadmienić, że wszyscy biorący udział w Rajdzie robią to na własną odpowiedzialność, a szczególnie wobec możliwych szkód i nieszczęśliwych wypadków. Dotyczy to jednakowo osób dorosłych w świetle prawa, jak niepełnoletnich za zgodą rodziców lub opiekunów. Ubezpieczenie od wszelkich niefortunnych przypadków leży indywidualnie w interesie każdego rajdowicza. Dlatego zalecamy wcześniejszą wizytę u dowolnego ubezpieczyciela, gdzie za psie pieniądze kupicie sobie pewność strzeżonego nie tylko przez Pana Boga.

Jeśli po imprezie ktokolwiek z Uczestników zechce zatrzymać się na nocleg, to będzie prawdopodobnie taka możliwość w murowanym obiekcie na finiszu lub pod namiotami. Prócz poczęstunku na mecie i tego co na rano zostanie, nie zabezpieczymy żadnej wystawnej gastronomii. Bądźcie więc przygotowani na zaspokojenie głodu poza poczęstunkiem jedynie przez skromne menu lub przywiezione żelazne porcje.

Uwaga!

Przeprowadzenie imprezy będzie zależało od ilości chętnych, którzy dokonają rejestracji za pomocą formularza elektronicznego lub potwierdzą swój udział telefonicznie ew. pocztą elektroniczną i dokonają przedpłaty wpisowego na podany nr konta bankowego lub osobiście u Organizatora. Prosimy zatem o przemyślane decyzje, gdyż poniżej założonej frekwencji Rajd może zostać odwołany. Podobny rozwój przypadków może mieć miejsce, jeśli w dzień startu nieoczekiwanie wystąpią obfite opady atmosferyczne lub np. najazd zaspanych świstaków z Podhala!

Konkurs fotograficzny


Integralną częścią Rajdu Włóczykij 2012, a jednocześnie jego pokłosiem będzie ponownie konkurs fotograficzny obrazujący ślady, jakie pozostawi w świadomości Uczestników. Do współudziału zaproszono, jak poprzednio instytucje samorządowe i kulturalne regionu, a honorowemu Jury przewodniczyć będzie artysta fotografik Wojciech Beszterda, członek Rady Artystycznej Związku Polskich Artystów Fotografików. Apelujemy, byście przygotowali po kilkanaście dobrych technicznie ujęć, a przyczynimy się do atrakcyjnej dokumentacji naszej wspólnej inicjatywy.

Uczestnictwo w konkursie nie jest bezwzględnie zależne od rywalizacji podczas Rajdu. Do oceny dopuszczone będą prace osób, które przemierzą trasę zgodnie z itinerem w dowolnym czasie, aczkolwiek ograniczonym przez Regulamin. Można będzie wykorzystać każdy środek lokomocji, również spacer pieszo pod warunkiem wykorzystania materiałów rajdowych wraz z wypełnieniem arkusza zadań! Materiały dostępne będą bezpłatnie na starcie, u Organizatora do osobistego odbioru w późniejszym czasie lub w formie przygotowanej do wydruku na stronie internetowej Husarii po zakończeniu Rajdu.

Zamieszczamy szczegółowy Regulamin Konkursu, a jego proste zasady wyznacza kilka zdań regulujących obiektywny finał wraz z oceną. Nie będziemy podkreślali zalet takiego przedsięwzięcia i jego aspektów emocjonalnych, jak również roli dla bieżącej historii tworzonej naszym wspólnym wysiłkiem. To bezprecedensowe wydarzenie, którego ślady mają szansę zapisać się na dłużej w społecznej świadomości regionu. Dlatego nalegamy, by uwzględnić dokumentowanie fotografią nie tylko pod kątem samego uczestnictwa, jazdy i koleżeńskiego spotkania. To również rodzaj refleksji wobec milczącego otoczenia, które zabiega o świadectwo uznania lub choćby wspomnienie...

Organizatorzy

Nie czekając na lepszą okazję ujawniamy autorów spisków i knowań, których obiektem będą uczestnicy Rajdu. Jakiekolwiek podobieństwo poniższych postaci do kogokolwiek lub czegokolwiek jest niezamierzone. Wizerunki gałganów zostały zamieszczone, by wiadomym było na kim należy psy powiesić w przypadku niepowodzeń, plagi surykatek lub powodzi na trasie. Oto oni:

    

Wojtek                                       Maciej                                       Wojtek




Komunikat 9
08.09.2012

Dzień wstał pogodny, w Pile za oknami świeci słońce co wróży dobrą pogodę na cały dzień. Przygotowania zostały zakończone dzień wcześniej i wszystko wydaje się dopięte na ostatni guzik. Startujemy do piątego Włóczykija!

Komunikat 8
03.09.2012

W rajdową sobotę i niedzielę w Bornem odbędzie się 'Piknik Wrzosowy' czyli Targi Miodu i Chleba oraz międzynarodowe zawody płetwonurków w jeziorze Pile. To dosłownie rzut beretem od miejsca, gdzie zakończymy nasz Rajd! Tak więc uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję do atrakcyjnego spędzenia bieżącego weekendu w różnorodnych klimatach. Czas wyznaczony na przejazd Włóczykija został tak oszacowany, żebyście mogli zaznać każdej imprezy bez szkody dla innych. Szczególnie polecamy Piknik ze względu na miód pozyskany od pszczół zbierających pożytek na okolicznych, bogatych wrzosowiskach. A do tego świeży chleb, mniammm!!!

Komunikat 7
01.09.2012

Miejscem startu Rajdu będzie Ośrodek Turystyczno-Wypoczynkowy na Płotkach k/ Piły. Miejscowi oraz uczestnicy poprzednich edycji wiedzą gdzie to jest, lecz dodatkowo opublikowaliśmy skalowalną mapkę dojazdu. Zbiórka, wydawanie materiałów rajdowych, odprawa i start nastąpią w okolicy wiaty na polu namiotowym. Czekamy na Was od godz. 9:00, a start nastąpi o godz. 10:00! Tolerancja w granicach kwadransa będzie dotyczyła jedynie tych spóźnialskich, którzy uprzedzą o trudnościach z dojazdem.

Noclegi na terenie Ośrodka są wstępnie zarezerwowane w dostępnych domkach za ok. 40,00 PLN od osoby licząc 4 osoby w domku. Należy niezwłocznie potwierdzić zamiar skorzystania tel. 67-2122699. Można powołać się na rezerwację dla motocyklistów Husarii. Inne miejsca noclegowe w Pile dostępne w ogólnodostępnej informacji turystycznej np. w Internecie.

Zakończenie Rajdu nastąpi w Bornem Sulinowie w Pensjonacie Ani na ul. Spacerowej 5. Dojazd będzie opisany na itinerze, lecz brak dostatecznie precyzyjnych namiarów może komplikować odnalezienie tego miejsca. Żeby nie utrudniać ostatniego odcinka Rajdu informujemy, że zaraz za miejskim ratuszem widocznym po prawej stronie należy skręcić w prawo ul. Bolesława Chrobrego, przejechać ok. 800 m. i po lewej stronie zobaczycie jasny budynek pensjonatu. Można zaparkować pojazd przy pensjonacie z boku, jak również od zaplecza budynku.

Noclegi zostały również wstępnie zarezerwowane, lecz należy je niezwłocznie potwierdzić tel. 94-3733390, kom. 606271886 powołując się na rajd motocyklowy. Cena 35,00 PLN od osoby w typowym ośrodku z czasów PRL. Jeśli chcecie lepszej alternatywy w pensjonacie Rossija tel. 606302117 albo na własną rękę w wielu innych miejscach znalezionych przez Internet w Bornem.

Ze względu na kompleksową obsługę uzgodniliśmy gorący posiłek w dwudaniowym zestawie obiadowym, który wymaga dopłaty 10.00 PLN i po takiej cenie wydawany będzie jedynie uczestnikom za okazaniem specjalnego kuponu otrzymanego na starcie Rajdu. Ta symboliczna cena za pełnowartościowy posiłek jest tylko dla nas!

Komunikat 6
26.08.2012

Lada godzina podamy miejsce startu Włóczykija, gdyż trwają jeszcze niezbędne korekty z powodu okoliczności od nas niezależnych. Zarazem opublikujemy mapkę dojazdu do tego miejsca i z pewnością będzie to niezbyta daleko od Piły, w promieniu ok. 20 km od miasta. Koniec nastąpi w Bornem Sulinowie, co chyba nie jest zaskoczeniem z powodu wcześniejszych przecieków.

Komunikat 5
19.08.2012

Rejestracja uczestników Rajdu poprzez formularz trwa nadal z tą róznicą, że nie ma i nie będzie już możliwości zamówienia koszulki. Terminy zamawiania fantów są mocno napięte o czym pisaliśmy wcześniej, więc pozostali uczestnicy którzy nie zdecydowali się dokonać przelewu pojadą (jeśli zechcą) dla czystej satysfakcji i ciekawości gdyż Włóczytłoki przypadną tylko tym, którzy dopełnili wszystkich reguł zawartych w opisie. Dla wszystkich natomiast wystarczy pozostałych pamiątek tak, żeby coś przypominało o dobrze spedzonym czasie będąc zachętą na kolejny rok.

Komunikat 4
15.08.2012

Wpłaty zaksięgowane do niedzieli 19.08. będą podstawą do pełnej rejestracji uczestników, którzy ich dokonali. Pozostali chętni mogą się oczywiście rejestrować dalej, lecz opłacając na starcie wjazdowe w wysokości 20,00 PLN (za koszulkę na dokumentacji ;-) ) mogą liczyć jedynie na udział w zabawie bez zaopatrzenia w koszulkę, smycz i znaczek oraz bez przywileju zdobycia Włóczytłoków, prócz możliwych upominków za kolejne miejsca.

Komunikat 3
01.08.2012

W dzisiejszej poczcie nadeszło kilka pytań od jednego z potencjalnych uczestników Włóczykija:

1. Do kiedy należy wykonać przelew?
- Przelew należy dokonać do 15.08. żebyśmy spokojnie zamówili fanty dla uczestników i nie zostali z nimi na lodzie...

2. Czy będą blachy dla kierowcy i pasażera czy tylko dla kierowcy?
- Znaczki rajdowe są wliczone we wjazdowe, które wnosi kierowca i pasażer.

3. Czy w cenę wliczona jest również koszulka dla pasażera?
- Tak, wjazdowe dla kierowcy i dla pasażera pomimo zróżnicowania obejmuje koszulki dla każdego z nich.

4. Czy w razie (oby nie!) odwołania imprezy przedpłata będzie zwracana?
- Oczywiście, że tak i to w całej wysokości bez potrącania czegokolwiek!

Komunikat 2
24.07.2012

Istotną zmianą w stosunku do poprzednich edycji jest konieczność wpłaty wjazdowego w wysokości 40,00 PLN dla kierowcy i 30,00 PLN dla pasażera na podany numer rachunku bankowego. Nazwisko uczestnika pojawi się na liście zarejestrowanych dopiero po zaksięgowaniu wpłaty. To uwaga dla osób, które będą chciały skorzystać z pełnego pakietu przywilejów, w tym również nagród w postaci Włóczytłoków nie mówiąc o okazjonalnych koszulkach i innych drobiazgach. Oczywiście na imprezę może trafić każdy chętny i dokonać rejestracji na miejscu startu, jednak nie gwarantujemy rajdowych fantów poza dokumentacją i satysfakcją z udziału w kategorii open. W tym przypadku wydanie dokumentacji rajdowej będzie bezpłatne, a uczestnik poniesie jedynie koszty koszulki chroniącej arkusz zadań w symbolicznej wysokości, jednak nie mniejszej od 20,00 PLN tak samo dla kierowcy lub pasażera W tym przypadku należy zaznaczyć w polu 'koszulka' na formularzu rejestracyjnym opcję '0' a wjazdowe można wówczas wpłacić dowolnie - przelewem lub na miejscu startu. Kierowca i pasażer stanowią integralny zespół, więc nie ma możliwości opłacenia wjazdowego w pełnej wysokości dla jednego z nich, a potraktowanie drugiego w kategorii open lub, co gorsza uczestnika-widmo. Dlaczego tak postąpiliśmy zostało wyjaśnione w informacji o rajdzie na naszej stronie.

Komunikat 1
11.06.2012

Ujawniamy robocze motto bieżącego Włóczykija:

"Si vis pacem, para bellum!"

Jest to stare łacińskie przysłowie, którego słowa można przetłumaczyć na polski: "Jeśli chcesz pokoju, szykuj się do wojny!" Nie wykluczamy zmiany pod wpływem nagłego i niespodziewanego impulsu lub odmiennego stanu świadomości podczas przygotowań. Tylko tyle i aż tyle...

Z komunikatów nienumerowanych podajemy, że impreza będzie zorganizowana na zasadach 'non profit' bilansując się w zestawieniu wpływów i kosztów. Sami nie wiemy czy będzie kosztowała dużo czy mało, ale jednego jesteśmy pewni, że Włóczykija robią przyjaciele dla przyjaciół i mamy nadzieję, że taki klimat będzie towarzyszył wszystkim od początku do samego końca, cokolwiek słowo 'koniec' oznacza.

*

Oczekujcie w tym miejscu kolejnych komunikatów i bieżących informacji

*

Informacje poszerzające lub korygujące powyższy materiał będą niezwłocznie zamieszczane w tym miejscu.
Wątpliwości lub zapytania prosimy kierować na pocztę elektroniczną Husarii:
poczta@husaria.pila.pl
do Wojtka tel. +48 502616990
do Mariana tel. +48 601778138




 
 
Napisz do nas: poczta@husaria.pila.pl
 
© Wszelkie prawa zastrzeżone Husaria 2008
Stowarzyszenie KTM 'Husaria' Piła